Ny byrå vill digitalisera fjällvärlden



Med två stora passioner i fokus vill Fjällbyrån bidra till att digitalisera svenska fjällvärlden.
– Jag brinner för digital marknadsföring och älskar den fantastiska naturen som svenska fjällvärlden erbjuder, säger Marcus Ståhl som startat Fjällbyrån.

Redan för två år sen startade Marcus sajten Visitfjällen.se och det är i dag Sveriges största digitala guide om hela den svenska fjällkedjan. Visitfjällen.se fungerar som en guide för nyfikna besökare som vill upptäcka fjällen. Men den har också ett viktigt syfte att stötta fjällföretagare att nå ut till nya målgrupper. Sajten lockar idag tusentals besökare varje månad.

Fjällbyrån är en fullservicebyrå inom digitalisering och platsmarknadsföring. Fjällbyrån vill stötta och coacha sina kunder till bättre synlighet online.

– Det vill vi göra på en mängd olika sätt, berättar Marcus, dels genom att stötta företagen genom att ansvara för det man själv inte hinner med eller orkar genomföra.

Men också genom att sprida kompetens, det gör man dels genom bloggen om marknadsföring men också genom föreläsningar och coachning.

– Jag har under mina år på Destination Vemdalen sett på nära håll hur många företag upplever en digital ångest över att de inte riktigt hinner med eller har den kompetens som krävs för att vara konkurrenskraftig och få en bra synlighet online. Vi vill stötta företagen till bättre beslut och mindre ångest.

Fjällbyrån erbjuder bland annat nischade tjänster inom sökmotoroptimering och Google Adwords anpassat för besöksnäringen och med fördel fjällföretag.

– Helst av allt vill vi jobba löpande och tillsammans med våra kunder för att utveckla deras företag och affär.

Sugen på en resa med kollegorna till fjällen? Läs mer om fjällkonferens här.