Nya Visitfjällen.se vill bidra till digitalisering av Fjällvärlden



Visitfjällen startades redan 2009 av en fjällfantast som ville frälsa Sverige och sin omgivning med kunskap och inspiration för att få fler att besöka den svenska fjällvärlden. 2017 fick sajten ny ägare som vill utveckla idéen ytterligare och skapa en plattform full av fjällinformation och spännande nyheter från vår vackra fjällvärld.

Under det senaste året har ett stort arbete genomförts för att bygga om hela sajten för att anpassa den till dagens teknik och användarnas förväntningar. 
– Vi vill bidra till att digitalisera fjällvärlden, synliggöra alla passionerade företagare som driver på utvecklingen för en stark besöksnäring i norra Sverige men viktigaste av allt är att fler får upp ögonen för fjällen som resmål, det säger Marcus Ståhl, en av personerna bakom satsningen. 

Finns till för användarna och inte bara för fjällfantasterna
På Visitfjällen.se hittar man som besökare både inspirerande artiklar om allt från fjällvandring till skidåkning men också information om hundratals fjällföretag med både kontaktuppgifter och information. Man kan dessutom betygsätta företagen och läsa andras recensioner vilket skapar en ännu bättre gästupplevelse. 

– Vi är exalterade och glada över att vi nu kunnat lansera en första version av Visitfjällen 2.0 men det är bara en start. Det är fortfarande mycket innehåll som behöver uppdateras och mängder av artiklar och företagsbeskrivningar och ska skapas. 

Framtida intäkter
I dagsläget är all synlighet gratis på sajten och tanken är att alla företag, stora som små, ska ha möjligen att synas på sajten. Längre fram kommer olika premiumerbjudanden att tas fram. Men det kommer ske i samverkan med företagen som verkar i fjällen. 

– Vi vill att företagen ska vara med och påverka inriktningen på sajten och när vi kan vara med och bidra till konkret nytta kommer även vår intäktsmodell att utkristallisera sig. Vi vill bli den naturliga platsen att gå till för att planera sin fjällsemester digitalt, avslutar Marcus.

Vare sig du ska till Lapplandsfjällen eller Vemdalen så hittar du mängder av bra tips på Visit Fjällen. 

Apropå just Vemdalen så arbetar även dem aktivt för att ligga i framkant i den digitala utvecklingen, ny hemsida med integrerad e-handel och kartfunktion är navet i deras nya digitala strategi för att locka nya gäster.  

 Presenteras av
logo-visitfjallen-ny-2

Svenska företag förlorar mångmiljardbelopp på utebliven nyttorealisering

December 1, 2017

Svenska företag förlorar mångmiljardbelopp på utebliven nyttorealisering

Allt för många projekt misslyckas med att uppnå sitt nyttolöfte, vilket kostar företagen miljarder årligen. För att hjälpa företag att förändra sitt synsätt och bli bättre på nyttorealisering har konsultföretaget Trinovo identifierat tre avgörande aspekter som bör genomsyra projekten.

Företagen kan blomstra när AI sköter bokföringen

October 27, 2017

Företagen kan blomstra när AI sköter bokföringen

Den digitala bokföringstjänsten Wint startades med en tydlig vision: Att göra det enklare och roligare att vara företagare. Genom att automatisera den vardagliga administrationen har bolaget nu skapat en total ekonomitjänst, som frigör både tid och kreativitet för företagare.

Talande hissar – ett stort steg mot den smarta fastigheten

September 29, 2017

Talande hissar – ett stort steg mot den smarta fastigheten

Tillsammans med IBM har hisstillverkaren Kone utvecklat framtidens smarta hiss. Under Dagens Industris konferens Smarta Fastigheter visade företagen upp de ”talande” hissarna och delade med sig av sina lärdomar från utvecklingen.
– Tänk väldigt stort, börja väldigt smått och starta väldigt fort, sa Anders Fredholm från IBM, under konferensen.

(Visited 46 times, 1 visits today)